23 Kasım 2013

Mucize Çay - Beyaz Çay


Beyaz çay bir süredir çok fazla konuşuluyor, yazılıyor. Siyah çay, yeşil çay derken şimdi beyaz çay furyası çıktı. Bende bunlara katıldım ve yazısını yazmak istedim.

Çaylara ve aksesuarlarına kendimi bildim bileli özel bir ilgim var. Her türlü otu demleyip içebilirim :) Zaten gün içerisinde de sürekli bitki çayları demleyerek yeterince tüketiyorum. Özellikle yeşil çay ve melisa çayı favorilerim arasında. Ama yeni keşfettiğim bir çay hepsini bir kenara attırdı bana. Kendileri çiçek tadı ile beni benden alan Beyaz Çay !!!

Orda burda gördüğüm denk geldiğim ama hiç denemediğim bu çayı deneme fırsatım oldu. Tadı ve kokusu etkileyici şekilde güzel geldi bana. Belkide ben böyle çayları sevdiğim için güzel geldi bana, bilemiyorum. Buarada tüm çaylar arasında en az işlem görmüş çay beyaz çaymış. Beyaz çay makas ile değil, el ile toplandığı için el ile üretim kategorisine giriyor. Buyüzden fiyatı biraz pahalı.

Beyaz çayı 1 bardak içilecek ise 1 tutam olacak şekilde kaynamış suya atarak 2-3 dk kadar demleyerek günde en fazla 3 bardak olacak şekilde tüketebilirsiniz.
*Bu tarz bitkiler kaynatılmadan, kaynamış suya konularak demleme yöntemi ile tüketilir.

Beyaz çayın diğer çayları rafa kaldırma sebebi yararları oldu. Araştırdığınızda sonsuz yararı olan bu çayın bazı yararları şöyle;

* Zengin kateşin içeriğiyle kanser oluşumunda en önemli etmenlerden olan serbest radikalleri azaltarak  vücuda doğal koruma sağlar
* Cilde esneklik verir, cildi güzelleştirir.
* Zayıflamaya yardımcı olur.
* Kilo vemeye,  kilo korumaya yardımcı olur ve yağ yakımını hızlandırır.
* Yaşlanma, kırışıklık ve sarkmalara karşı olumlu rol oynar ve sıkı ve esnek cilt oluşumunu destekler.
* Dişleri daha güçlü yapan az miktarda florid ve diğer besin elementleri içerir, kötü nefes kokusuna sebep olan bakterileri öldürür. 
* Damarları genişleten etkisiyle beyaz çay iyi kolesterolü yükseltip, kötü kolesterolü düşürmeye yardımcı olarak damar sertleşmesi ve tıkanıklığının önlenmesine katkı sağlar.
* Romatoit artrit ve diğer yangılı hastalıklarda azalma sağlayabilir
* Tip 2 diyabete faydalı olabilir.

Mutlaka deneyin derim, belki sizinde favori çayınız bu olabilir.

Beyaz çay ile ilgili daha detaylı bilgi almak için yararlı olabilecek bu siteyi inceleyebilirsiniz.

Unutmadan, herşeyde olduğu gibi bitki çaylarında tüketim oranı oldukça önemli. İlaç ile zehir arasındaki fark tüketim miktarıdır. Herşey tadında yararlı ve güzel...


instagram: simsekezgi
twitter: ezgismsk
gmail: ezgismsk@gmail.com

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Hey! Bu yazıyı sosyal medyada arkadaşların ile paylaşmak istermisin?
Mucize Çay - Beyaz Çay